تجهیز کارگاه برای آغاز ساخت منطقه سوم آزادراه تهران شمال

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از آزادراه تهران – شمال و تجهیز کارگاه برای ساخت منطقه سوم این مسیر گفت: تاکنون نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت این طرح سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل منطقه ۲ و ساخت منطقه ۳ نیز همین میزان سرمایه‌گذاری نیاز است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، محمد مخبر صبح روز سه‌شنبه با حضور در آزادراه تهران – شمال از مسیر رفت و مراحل ساخت، پیشرفت و تکمیل مسیر برگشت منطقه ۲ این آزادراه بازدید کرد و در جلسه‌ای با حضور وزرا و مسئولان مربوطه روند احداث منطقه ۳ این آزادراه را مورد بررسی قرار داد.

مخبر سه هفته پس از افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ و دستور رئیس جمهور برای شروع مراحل ساخت منطقه ۳ آزادراه، در بازدید زمینی با حضور وزرای راه و شهرسازی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس بنیاد مستضعفان، استاندار مازندران و مدیران شرکت آزاد راه تهران- شمال، با توضیحات مسئولان این پروژه در جریان روند ساخت مسیر برگشت منطقه ۲ آزاد راه تهران- شمال قرار گرفت و دستورات لازم را جهت تامین مالی و اجرای تعهدات برای افتتاح این بخش از مسیر برگشت آزادراه تا پایان سال ۱۴۰۳ صادر کرد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه در مرکز مانیتورینگ آزاد راه تهران- شمال حضور یافت و با قدردانی از خدمات و زحمات این مرکز در راستای کمک به تسهیل رفت و آمد و تامین امنیت سفرهای مردم، در جریان روند کاری این مرکز هوشمند قرار گرفت.

در مرکز مانیتورینگ آزادراه تهران- شمال با نصب ۴۰۰ دوربین در منطقه ۲ تمام مسیرهای اصلی، میزان آلایندگی در تونل ها، درب های اضطراری و سیستم اعلام حریق نظارت و کنترل شده و همچنین با هماهنگی لحظه ای با یگان های امدادی در صورت بروز حادثه به مسافران خدمات لازم ارایه می شود که با حضور معاون اول رییس جمهور در این مرکز اعلام شد که اقدامات زیرساختی برای نصب دوربین های هوشمند در سایر مناطق افتتاح شده نیز در دست اقدام است.

پس از این بازدید، جلسه بررسی روند احداث منطقه ۳ آزاد راه تهران – شمال با حضور معاون اول رئیس برگزار شد و تصمیم‌های لازم و مهم درخصوص روش های اجرایی برای تامین مالی ساخت مسیر برگشت منطقه ۲ و همچنین تهیه مدل مالی و نحوه مشارکت جهت ساخت منطقه ۳ آزاد راه تهران- شمال اتخاذ شد.
معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تأکید بر اینکه پروژه آزادراه تهران – شمال به لحاظ طراحی، مهندسی و اجرا جزء افتخارات کشور است، تصریح کرد: در بازدید از این پروژه می توان هنر مهندسان، پیمانکاران، کارگران و طراحان این پروژه را مشاهده کرد.

مخبر تأکید کرد: جان، مال و وقت مردم برای دولت ارزش زیادی دارد و ساخت و تکمیل این آزادراه می تواند ضمن تامین امنیت و راحتی بیشتر برای مردم، صرفه جویی فوق العاده ای نیز برای کشور در پی داشته باشد. به همین دلیل در دو سال گذشته و با همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن بوده ایم که با زمانبندی جدید و اصلاح روش ها هر چه زودتر این آزادراه را به پایان برسانیم.

وی افزود: تاخیر ۲۰ ساله ساخت این طرح بیش از همه ناشی از تصمیمات نادرست برای تعیین روش تامین منابع مالی بوده که متاسفانه باعث شده در نهایت به رغم همه امکانات و توان موجود و اراده مسئولان مربوطه، ساخت این آزادراه با تاخیرهای بسیار مواجه شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت این طرح سرمایه‌گذاری شده است و برای تکمیل منطقه ۲ و ساخت منطقه ۳ نیز همین میزان سرمایه گذاری نیاز است.

مخبر با قدردانی از تلاش های بنیاد مستضعفان در تامین بخش زیادی از منابع مالی این طرح گفت: برای ساخت قطعات مختلف منطقه سوم چندین مدل مالی تعریف شده که نیازمند مقدمات و مجوزهای لازم است و ظرف یک ماه آینده به جمع بندی نهایی در این زمینه خواهیم رسید.

وی همچنین به پیچیدگی های مهندسی ساخت منطقه سوم آزادراه تهران-شمال اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه اقدامات طراحی، اجرایی و کارگاهی ساخت منطقه سوم وجود دارد و می توان با تعریف مدل مالی مناسب عملیات اجرایی ساخت قطعات مختلف منطقه ۳ را هر چه سریعتر آغاز کرد.

مخبر از وزارت راه و شهرسازی نیز خواست تا با تعریض مسیرها و ایجاد پایگاه های خدماتی و رفاهی در مسیرها و گلوگاه های اتصال آزادراه تهران-شمال به مسیر قدیم، همزمان با ساخت و تکمیل منطقه ۳ به تسهیل رفت و آمد مردم و کاهش بار ترافیکی در این منطقه کمک شود.

لینک کوتاه خبر:

https://hesaberoz.ir/?p=9835

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
Please assign elementor template to display content
Please assign elementor template to display content

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: